Absintmerken

Kbler 53

Helfrich (12/13/04 om 23:46:56):

Na het openen van de Kübler 53 ontsnapte er niet zo'n opdringerig geurende geest als bij de Kübler 57. De K53 blijkt dan ook op de tong veel minder onstuimig, om niet te zeggen uitgesproken mild en vriendelijk (en verraderlijk). Geen grove kruidigheid en geen 'aangebrande' bijsmaak. Diverse plantaardige componenten (zoals venkel en wat 'talkpoeder' van de hysop) houden balans met de toch prominent aanwezige anijs, die voor een snelle en dichte troebeling zorgt. Er is een verwantschap met de Guy die ik niet kan duiden, en die mogelijk eerder verband houdt met de bereidingswijze dan met de ingrediënten.

Alle kritiek ten spijt had ik al een zwak voor de K57. De K53 is voor mij echt een aangenaam product.

 

Barski (01/25/05 om 10:02:19):

Nadat ik laatst bij jou een glaasje Kubler 53 had gedronken wist ik meteen dat ik een nieuwe favoriet  had.  Vorige week maandag heb ik ook meteen een literfles besteld bij Markus en woensdag had ik hem al binnen, (over een snelle levering gesproken). Ik heb er inmiddels een paar keer van gedronken en ik vind hem echt zalig. Nu hou ik zowieso van blaches (vooral de Zwitserse). Deze lijkt ook bijzonder sterk op de clandestiene La BLeue die ik vorig jaar wist te bemachtigen. Hoe zal ik hem omschrijven: zacht van smaak en met een fris zoet, uitgebalanceerd aroma. De geur is heerlijk en als een echte La Bleue. Met een alcoholpercentage van 53 is hij ook heel mild en hoef je niet zo veel water toe te voegen. Deze Absint wordt mooi troebel bij toevoeging van water,  bijna volledig ondoorzichtig waardoor het is net of je een glas melk voor je hebt. De kleur is wit met een hint blauw. Steranijs is aanwezig, evenals zoethout. Na de eerste twee slokken proef je al vrij snel de overige aroma's in de afdronk.  Voor €49 krijg je een volle liter, ik ga er nog heel veel van genieten dat is zeker.

(Trouwens Helfrich, vergelijk hem eens met de  
Zeitgeist nr5, ben benieuwd waar jij verschillen
proeft) :)

 

Helfrich (11/25/05 om 14:11:42):

De Kübler 53 heeft een Nederlandse importeur gevonden en zal dus binnenkort bij enkele slijterijen verkrijgbaar zijn. Er is hoop!

 

Barski (11/25/05 om 16:03:32):

Ik ben benieuwd wat ze voor een literfles zullen vragen. Goedkoop zal het hoogstwaarschijnlijk niet zijn.

 

s0lar (12/02/05 om 12:18:42):

Ik heb vandaag mijn bestelling binnengekregen van absinthevertrieb.de. Ik had een literfles van Kubler besteld samen met wat Francois Guy. Ik ben benieuwd hoe ze zullen smaken, laat jullie vanavond wss iets weten :). Zouden jullie me eerst de Kubler aanraden?

 

Helfrich (12/03/05 om 13:31:06):

Ze zijn ontegenzeggelijk verwant. De Kübler is complexer en bevat ingrediënten die kenmerkend zijn voor een Bleue, zoals behoorlijk wat steranijs, engelwortel en melisse. De Guy is slanker en bevat geen venkel. Het karakter wordt bepaald door groene anijs en alsem (uit Pontarlier), beide van eerste kwaliteit. Over die alsem gaan allerlei wilde verhalen rond, en hoewel het aroma inderdaad wat typisch is, is er volgens mij niets mis mee. Integendeel. Daarbij heeft de Guy een lichte pontica-kleuring ondergaan.

 

radioflux (12/03/05 om 14:55:56):

Helfrich schreef:

Over die alsem gaan allerlei wilde verhalen rond

Was er niet een verhaal over 'genetisch gemodificeerd' om de thujon er uit te krijgen?

Besmettelijke veldjes rond Pontarlier. :o

 

s0lar (12/04/05 om 00:22:19):

Ik ben net mijn Kubler aan het proeven.
Deze bevalt me beter dan de Guy, ik moet hier nog steeds wat aan die anijs wennen - wat is dat toch met die anijs - maar het gaat me steeds beter af.
De louche leek aanvankelijk niet echt te willen starten maar na wat druppelen: perfect. Het arome is duidelijk complexer en buiten de anijs, die nog minder nadrukkelijk aanwezig is dan bij de Guy proef ik andere kruiden die me eigenlijk allemaal bevallen, sommige doen me echt nadenken over wat het nu zou kunnen zijn en blijven ook heerlik lang op de tong hangen lang nadat de anijs verdwenen is. Doet me ergens denken aan nougat. Morgen probeer ik de Guy nog eens en wie weet ondervind ik dan andere smaken die daarin zitten. Ik heb de smaak te pakken.

 

wilbert_v (12/04/05 om 01:59:15):

s0lar schreef:

Ik heb de smaak te pakken.


Dat horen (lezen) wij hier graag!

 

Helfrich (12/04/05 om 06:14:12):

radioflux schreef:

Was er niet een verhaal over 'genetisch gemodificeerd' om de thujon er uit te krijgen?

Inderdaad. Volgens mij heeft Guy dat verhaal zelf ooit de wereld in geholpen. Ze hebben er daar sowieso een handje van om een verbluffend eenvoudig recept te mystificeren met lulkoek.

 

s0lar (12/04/05 om 18:54:58):

Net nog eens wat van mijn Kubler geproefd. Deze heeft wel een zeer uitgebreide smaak. Allerlei kruiden die samen goed tot hun recht komen en aangenaam naar binnen glijden. De nasmaak van de Kubler en de Guy lijken op elkaar en ik heb steeds meer moeite om te kiezen welke van de twee ik het lekkerst vind, ik vind dingen die ik in de ene ontdek terug in de andere hoewel de Guy veel rechtlijniger van smaak is, bevat hij toch kleine beetjes van de smaken die in de Kubler zitten. De vriend van mijn zus heeft ook net van beide geproefd en die vond absint ook zeer lekker. Hij was het met me eens dat de Kubler meer smaken combineert en ook langer naproeft.

 

s0lar (12/05/05 om 11:40:14):

Nu mijn derde glas in totaal gedronken van Kubler en ik moet eerlijk zijn, het bevalt me wel en die anijsoverheersing is helemaal weg. Zal wel zo zijn dat ik het wat gewoon ben geworden. Ik schrik nog een verwaarloosbaar beetje van de smaak als het glas bijna op is, de frisheid lijkt weg te zijn die in lijk te beleven de eerste slokken. Straks eens uittesten of ik dat ook ervaar met Guy na enkele proefsessies.

 

Helfrich (12/05/05 om 22:40:39):

Het wordt langzaam maar zeker tijd voor een stevige Verte, dunkt me.

 

s0lar (12/05/05 om 23:16:17):

Daar heb je meer dan gelijk in. Waar kan ik het beste aan jouw heerlijk drankje raken? Ik woon in Belgie maar kan tegenwoordig met de VISA van mijn pa wel bestellen :). Ik kan ook cash geld naar u opsturen of overschrijven via internationale transfer, paypal,...

 

Helfrich (12/05/05 om 23:31:21):

Ik verkoop zelf niet aan particulieren. Dan zou je bij een Ton Overmars moeten zijn. Die heeft wel eerder aan Belgische klanten verkocht per internationale overschrijving. De 14-10-batch is helaas uitverkocht.

Maar daar gaat het me nu niet om. Bestel maar eens een van de Vertes die hier worden besproken bij Markus. Een Jade is wellicht wat prijzig.

 

s0lar (12/18/05 om 00:38:14):

Deze laatste dagen heb ik elke dag een glaasje Kubler gedronken en ik herken er steeds meer smaken en kruidige tinten in. De anijs-overheersing is weg en ik kan er nu rustig van genieten zonder aan die anijs te denken, lukt me ook met de Guy. Volgende week is het kerstbadminton-avond en dan ga ik iedereen verblijden met mijn fles Kubler, ieder neemt zijn of haar favo drankje mee en dat wordt een avondje goed proeven en hopen dat we nog kunnen sporten tussendoor :). Volgende bestelling wordt: Kubler, Guy en Montmartre, die laatse wil ik eens ontdekken.

 

F@TM@N (12/20/05 om 20:16:08):

Montmartre, die laatse wil ik eens ontdekken.


die vind ik echt geweldig

Kubler..... die staat hoog op m`n verlanglijst ...heb hem nog nooit mogen proeven.... maar door de beschrijvingen...vooral door Barski ...denk ik al bijna te weten hoe hij smaakt

 

Helfrich (01/18/06 om 23:17:30):

Kübler 53 wordt in Nederland gedistribueerd door drankengroothandel Het Anker. De meeste beter gesorteerde slijterijen zijn er klant. Ik zou dan ook eenieder willen aanmoedigen deze absint via de slijter te bestellen.

Dezelfde distributeur zal trouwens ook een Nederlandse absint gaan voeren.

 

Barski (01/19/06 om 10:24:45):

Helfrich schreef:

Dezelfde distributeur zal trouwens ook een Nederlandse absint gaan voeren.


Ik neem aan dat jij daarvoor gaat zorgen  ;)

 

Barski (01/26/06 om 13:56:18):

Aanbieding:
"Kubler Absint 0,5 / 53% 15,95" Dat noem ik nog eens een goede prijs voor een halve literfles.

 

s0lar (02/03/06 om 09:45:49):

Barski schreef:

Aanbieding:
"Kubler Absint 0,5 / 53% 15,95" Dat noem ik nog eens een goede prijs voor een halve literfles.

Waar kan ik bestellen :). Mijn litertje is bijna op.

 

Barski (02/23/06 om 19:26:07):

http://www.hetankeramsterdam.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=4&Itemid=4

Maar dan stuit je op deze opmerking
"U heeft onvoldoende rechten om deze bron te bekijken.
U moet inloggen. "

Mijn advies: bestellen bij Markus

http://www.absinthe-distribution.com/index.php?sid=76c743017dc6bea62c7ab519ff12bf22&&cl=start&tpl=&lang=1

De Kubler 53 is een absint die je zeker geprobeerd moet hebben en ander de La Valotte Martin die ik persoonlijk net iets lekkerder vind.

 

Helfrich (02/25/06 om 17:33:54):

Barski schreef:


Mijn advies: bestellen bij Markus

Helahola! Ik gun Markus zoveel mogelijk klanten en zodra de commerciële versie van mijn Verte stabiel is en zich in alle opzichten kan meten aan het prototype, zal Markus de eerste zijn om het product te voeren.

s0lar zit in België en ook ik kan hem Markus daarom warm aanbevelen.

Maar, wie zich sterk wil maken voor de absint in Nederland (en dat is toch wat we hier willen), doet er goed aan om in Nederland te bestellen, indien mogelijk. In dit geval is dat geen enkel probleem, zeker omdat de betreffende distributeur zelfs losse flessen kan leveren aan een slijterij. Het wordt de hoogste tijd dat de introverte polderabsintheur eens uit zijn schulp kruipt, achter zijn PC vandaan, om bij de vakslijter godverdomme eens naar een goede fles te vragen.

Genoemde prijs is overigens een handelsprijs.

 

F@TM@N (06/01/06 om 16:56:19):

Heb net m`n 4`e halve liter Kubler gehaald..Uiteraard alleen om me sterk te maken voor de Absint in nederland....

heb ook een Helfrich meegenomen ...( #14-02-2006)   en een absinthe Theichenne  om nog eens te proeven waar ik ooit mee begonnen ben..

 

Helfrich (06/01/06 om 21:21:12):

F@TM@N schreef:

( #14-02-2006)

Na een aperitief uit de Valentijnsbatch adviseren wij een entree met zeefruit.

Ik had laatst hier om de hoek ook twee flessen Kübler gehaald. Op bestelling natuurlijk. De Helfrich hadden ze niet besteld. De Nederlandse provincie blijft terra incognita voor onze Verte. Vanaf de landsgrenzen neemt de belangstelling weer toe.

 

F@TM@N (06/02/06 om 21:30:53):

de Valentijnsbatch


Hij heeft een opvallend mooi kleurtje..mooi geelbruin....niks niet groen meer...

 

Helfrich (06/06/06 om 00:12:27):

Tsja. Kleuren is een vak apart.

 

Barski (06/06/06 om 16:18:51):

Zeker weten!

 

Absintmerken